Friday, November 16, 2012

ေရးသူႏွင့္ဖတ္သူ အျမင္တူမည္ဆုိလၽွင္



သင့္အေနႏွင့္ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရႈျပီးသည့္ေနာက္ စာေရးသူ ေပးခ်င္ေသာ ဆိုလိုရင္းကို ဖမ္းဆုပ္မိသည့္ အခါ "ဤစာကို ဖတ္ရက်ဳိးနပ္ေပသည္"ဟူသည့္ ေက်နပ္ပီတိမ်ဳိး ခံစားဖူးပါသလား။ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္ ဆိုေသာ္လည္း ဖတ္မိေသာ စာသည္ မိမိ၏ ခံစားခ်က္၊ အေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ သေဘာထားအျမင္တို႔ တိုက္ဆိုင္မႈ ရွိသည့္အခါ ဖတ္ရေသာ စာအေပၚ ႏွစ္လိုအားရသည့္ ခံစားမႈမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးပါသလား။ ထိုမၽွမက သင္သည္ မိမိ ဖတ္ရႈျပီးသည့္ စာတစ္ပုဒ္ကို အျခားသူမ်ားလည္း မိမိကဲ့သို႔ပင္ အသိအျမင္၊ အေတြးအေခၚ၊ ခံစားမႈမ်ဳိး ရရွိေစလိုသည့္ စိတ္ေစတနာျဖင့္ မၽွေဝေပးတတ္သူလည္း ျဖစ္သည္ဆိုလၽွင္ သင္သည္ စာဖတ္သူေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေပသည္။
စာေပဖတ္ရႈျခင္းျဖင့္ စာေပမွရေသာ အသိပညာ ဗဟုသုတမ်ားသည္ ေန႔စဥ္ဘဝတြင္ တိုက္႐ုိက္ တည့္မတ္ စြာ လမ္းညႊန္ႏိုင္သည္မ်ား ရွိသလို တစ္ခါတစ္ရံလည္း လူ႔စ႐ိုက္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ အမူအက်င့္တို႔ကို တေစ့ တေစာင္း ေလ့လာ သိရွိႏိုင္ပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ားအေနႏွင့္ စာေပဖတ္ရႈရာတြင္ သုတ၊ ရသ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္စိတ္သန္ရာကို ေရြးခ်ယ္ ဖတ္ရႈေလ့ရွိၾကပါသည္။ သုတစာေပသမားမို႔ အေတြးအေခၚ ပိုမို ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္ သြက္လက္သည္ဟူ၍ မဆိုႏိုင္သလို ရသစာေပသမားမို႔ အသိအျမင္၊ အယူအဆ ႏုႏြဲ႕ၾကသူမ်ား၊ စိတ္ႏုၾကသူမ်ားဟုလည္း မသတ္မွတ္ႏိုင္ပါ။ မည္သည့္စာေပအမ်ဳိးအစားကို ဖတ္သည္ျဖစ္ေစ စာဖတ္သူ အေနျဖင့္ စာေပက ေပးေသာ (တစ္နည္း) စာေရးသူက ေပးခ်င္ေသာ ဆိုလိုရင္းကို ျခံဳငံုျပီး နားလည္ သေဘာေပါက္ရန္သာ အဓိက ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ သေဘာေပါက္ နားလည္မွသာ စာေရးသူႏွင့္ စာဖတ္သူ အၾကား အသိအျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ႏိုင္သည့္အျပင္ စာတစ္ပုဒ္အေပၚ အျပဳသေဘာျဖင့္ အျပန္အလွန္ သံုး သပ္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ေပမည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ အြန္လိုင္းမီဒီယာ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလာသည့္အေလ်ာက္ စာေရးသူမ်ားလည္း အလၽွဳိ အလၽွဳိ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၾကသည္။ စာေရးသူအခ်ဳိ႕မွာ အြန္လိုင္းမီဒီယာတြင္သာမက ပံုႏွိပ္မီဒီယာေလာက တြင္ပါ ေအာင္ျမင္မႈ ရေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕စာေရးသူမ်ားမွာမူ အြန္လိုင္းမီဒီယာေလာကတြင္ နာမည္ ထင္ ရွားေသာ္လည္း ပံုႏွိပ္ဘက္တြင္ အေတြ႕ရနည္းေသး၏။ အခ်ဳိ႕ကမူ အြန္လိုင္းမီဒီယာတြင္ေရာ၊ ပံုႏွိပ္မီဒီ ယာတြင္ပါ ေနရာတစ္ေနရာရဖို႔ ၾကိဳးစားေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုထိုေသာ စာေရးသူမ်ားတြင္ ကြဲျပား ျခား နားေသာ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ၊ ခံစားခ်က္တို႔ ရွိၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း စာေရးသူတိုင္း ၏ တူညီေသာ စိတ္ဆႏၵမွာ မိမိတို႔ ေရးသည့္စာသည္ စာဖတ္သူအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အသိပညာ၊ ဗဟုသုတ၊ ခံစားမႈ၊ အေတြးအျမင္တို႔ကို ေပးစြမ္းႏိုင္ေစေသာ၊ အက်ဳိးျပဳေစေသာ စာတစ္ပုဒ္ျဖစ္ရန္ ဟူ သည့္ ေစတနာပင္ ျဖစ္သည္။

စာေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ရန္ စာေရးသူတစ္ဦးသည္ မိမိေရးသည့္စာ၏ အတိမ္အနက္၊ ဆိုလိုရင္းကို ရွင္း လင္း ေျပျပစ္စြာ ေရးသားႏိုင္စြမ္းရွိရန္ လိုအပ္ပါသည္။ မိမိ အားသန္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို ႐ုိးရွင္း က်စ္ လ်စ္စြာ ဖြဲ႕ဆိုႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိရပါမည္။ ထိုသို႔ ဖြဲ႕ဆိုႏိုင္ဖို႔ရာ မိမိကိုယ္တိုင္က စာဖတ္နာသူ ျဖစ္ရပါမည္။ စာ မ်ားမ်ားဖတ္မွ ျမန္မာစကား အသံုးအႏႈန္း၊ ဝါက်တို႔ကို သူ႔ေနရာႏွင့္သူ အထားအသိုမွန္ေအာင္၊ အျဖတ္ အေတာက္မွန္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ ထားသိုတတ္လာမည္ျဖစ္သည္။ စာေရးသူတစ္ဦးအေနျဖင့္ သတ္ပံု မွန္ေအာင္ ေရးႏိုင္လၽွင္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ သတ္ပံုမွန္မွ မိမိေရးသည့္စာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ဆိုလိုရင္း အနက္ကို တိက်စြာ ေဖာ္ညႊန္းႏိုင္ေပမည္။ ထို႔အတူ စာကို အျဖတ္အေတာက္ကို မွန္စြာ ေရးတတ္ရန္လည္း လိုပါသည္။ စာဖတ္သူအေနႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ရွည္လ်ားစြာ ေရးသားထားေသာ စာပိုဒ္တစ္ခုကို ျပီးဆံုး သည္အထိ ဖတ္ရန္ ျငီးေငြ႕သြားႏိုင္သည္။ စာတစ္ေၾကာင္းတြင္ အျဖတ္၊ အရပ္ မွန္ကန္မႈႏွင့္ သတ္ပံု မွန္ဖို႔ အေရးၾကီးေၾကာင္း ငယ္စဥ္က သင္ၾကားခဲ့ရသည့္ ပံုဝတၳဳေလးတစ္ခုအား သာဓကအျဖစ္ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။

လူတစ္ဦးသည္ သစ္ပင္ခုတ္လွဲရန္အတြက္ ဓားေကာင္းေကာင္းတစ္လက္ကို ငွားရမ္းလိုသျဖင့္ ရွာေဖြလ်က္ ရွိသည္။ ထိုသို႔ ရွာေဖြရာတြင္ အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕၌ ဤသို႔ ေရးထားေသာစာကို ေတြ႕ရွိ၍ အက်ဳိးအေၾကာင္း ဝင္ေရာက္စံုစမ္းသည္။

"မသာရဒါးငွားရန္ရွိသည္"

ဓားငွားလိုသူသည္  ေရးထားေသာ စာ၏ သတ္ပံုအမွားႏွင့္ အျဖတ္အေတာက္ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ သူ၏စိတ္ တြင္ ဤအိမ္ရွိ မသာရ အမည္ရွိသူက ဓားငွားရမ္းသည္ဟု ထင္မွတ္မွားခဲ့သည္။ ေရးထားသည့္ စာေၾကာင္း ၏ ဆိုလိုရင္းအမွန္မွာ-

"မသာရထား ငွားရန္ရွိသည္"

ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ "ဂါထာေပး ေတးျဖစ္" ဆိုသည့္ စကားအတိုင္း စာဖတ္ရာတြင္ အျဖတ္အေတာက္ မွန္မွန္ မဖတ္တတ္ပါက ဆိုလိုရင္း အဓိပၸာယ္လြဲမွားသြားတတ္သည္။ ဥပမာအေနႏွင့္ မူရင္းေဆးစာတစ္ခု တြင္ ေဆးနည္းေဖာ္စပ္ရာ၌ ပါဝင္သည့္ ေဆးအမည္မ်ားျဖစ္သည့္ "ထန္းျမစ္၊ ကတိုး၊ ရွိန္းခို၊ ေတာင္ၾကာဥ၊ က်ဴ၊ ဆင္ေခ်းမိႈ"စသည္တို႔ကို အျဖတ္အေတာက္ မွန္မွန္၊ သတ္ပံု မွန္မွန္ မေရးမိသျဖင့္ ဖတ္သူက ေတး တစ္ပုဒ္ဟု ထင္မွတ္ကာ -

 "ေငြလိႈင္းက ထန္၊ ျမစ္ယံက တိုး၊ ရွိန္းခိုေတာင္ၾကာဦး၊ က်ဴးဆင္ခ်ီမိုး"

ဟူ၍ မွားယြင္းစြာ ျဖည့္စြက္ စပ္ဆိုမိပံုမွာလည္း သတိျပဳဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ စာေရးသူတို႔သည္ စာေပဝမ္းစာ ျပည့္ဝၾကသည့္သူမ်ား ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ မိမိ တို႔ ေရးသားသည့္ စာေပ၏ သေဘာအဓိပၸာယ္ ဆိုလိုရင္းအနက္တို႔ကို ပီျပင္စြာ ေရးသားဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏိုင္ၾကပါသည္။ စာဖတ္သူဆိုသည္မွာလည္း စာေရးသူ၏ စာေပအေရးအသား၊ အေတြးအေခၚ၊ စိတ္ေစတနာတို႔ကို စာေပမွ တစ္ဆင့္ အတုယူ ဆည္းပူး ေလ့လာၾကရသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူတို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔ ေပး ခ်င္သည့္ သုတ၊ ရသ စာေပတို႔ကို စာဖတ္သူ၏ ရင္တြင္းသို႔ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ေရာက္ရွိႏိုင္ေသာ (သို႔) ဖတ္ရႈရန္ လြယ္ကူ ရွင္းလင္း ေျပျပစ္ေသာ အေရးအသားမ်ဳိးကို ဂ႐ုထား၍ ေရးႏိုင္ၾကမည္ဆိုလၽွင္ ေရးသူႏွင့္ ဖတ္သူၾကား အျမင္ကြာဟမႈ ေလ်ာ့နည္းကာ စာေပေလာကကို ပိုမို အလွဆင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါ သည္။


ျမဝတီေဇာ္

 

5 comments:

  1. စာေပအတြက္ေစတနာေလးေပၚလြင္တယ္ဗ်ာ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ဟုတ္ကဲ့၊ ေက်းဇူးပါ ကိုလြင္ျပင္။ :)

      Delete
  2. right!!!
    ေထာက္ခံပါတယ္...မုိးနတ္လဲ စာတစ္ပုဒ္....ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးရင္
    ၀ါက် အထားအသို..စာလံုးေပါင္း အနက္အဓိပါယ္ သိပ္ျပီးဂရုစုိက္သူမုိ႔..
    မမေဇာ္ေျပာတာ သိပ္သေဘာက်တယ္....အဲဒါက စာေတြကဗ်ာေတြရဲ႕
    အသက္ပါပဲ....

    ReplyDelete
  3. စာလုံးေပါင္းေတြ အျမဲမွားတတ္တဲ႔ ဂ်က္အတြက္ ပညာေတြရလုိက္တယ္ေဇာ္ေရ

    ReplyDelete
  4. မိုးနတ္ >> ဒါဆို ကိုယ္နဲ႔ အျမင္ခ်င္းတူတယ္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ျပီေနာ္။ :)

    စံပယ္ခ်ဳိ >> မမဂ်က္ေရ...ဒါကလည္း ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ဆိုသလို ျဖစ္မွာပါေနာ္။ :) ညီမအတြက္ေတာ့ စာသာေရးေနတာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိေနတုန္းပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ အေရး အသားေျပျပစ္ေန႐ံု၊ သတ္ပံုမွန္ေန႐ံုနဲ႔လည္း စာေကာင္း တစ္ပုဒ္ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာ၊ တင္ျပပံုနဲ႔ ဆိုလိုရင္းကို ထိထိမိမိ ေဖာ္ျပႏိုင္ဖို႔လည္း လိုတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။ အျမဲအားေပး ေဝဖန္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါရွင္။ :)

    ReplyDelete