Monday, December 10, 2012

အိပ္မက္တံတား



သူ ငယ္စဥ္ဘဝတုန္းက ဒီတံတားကို တည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတာ အိပ္မက္မၽွပင္ မမက္ဖူးခဲ့။ ဒီတံတားႏွင့္ ပတ္ သက္၍ မွတ္မိသမၽွ သူ မူလတန္းတက္စ အရြယ္တြင္ ကဗ်ာမ်ားကို သူ ႏွစ္သက္သည္။ ကဗ်ာ ရြတ္ဆိုရ သည့္အခ်ိန္ေတြကို ဂဏန္းသခ်ၤာတြက္ရတာထက္ ပိုေပ်ာ္သည္။ ေနာက္ျပီး အဲဒီအခ်ိန္ေတြတုန္းက သူ စိတ္ပါဝင္စားခဲ့တဲ့ ဝါသနာတစ္ခု ရွိေသးသည္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီဆြဲျခင္း ျဖစ္သည္။

ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းကို ဘယ္သူမွ သင္မေပးရပါဘဲလ်က္ သူက အလိုအေလ်ာက္ တတ္ေျမာက္ခဲ့သည္ဆိုလၽွင္ ပို လြန္းသည္ ထင္ၾကမည္။ ပန္းခ်ီဆြဲသည္ဆို၍ အထင္မၾကီးလိုက္ပါႏွင့္ဦး။ အဲဒီအရြယ္တုန္းက သူ႔အသက္ က ေျခာက္ႏွစ္၊ ခုနစ္ႏွစ္ေလာက္ ရွိေနျပီဆိုေတာ့ စာေစာင္ေတြ၊ ျပကၡဒိန္ေတြ၊ ေရႊေသြးဂ်ာနယ္ေတြႏွင့္ မဂၢဇင္းထဲမွ သူမ်က္စိက်ရာ မိန္းကေလး႐ုပ္ပံုမ်ားကို ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ျပီး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ကူးဆြဲတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

 ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ သူတို႔ေမာင္ႏွမေတြကို မိခင္ျဖစ္သူက ဗုဒၶဘာသာသင္တန္း (ယခုေခတ္ႏွင့္ ဆိုလၽွင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္း) တက္ေစသည္။ သူတို႔ကေတာ့ ကေလးအရြယ္မို႔ အကစား မက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မိခင္က တက္ဆိုေတာ့လည္း တက္လိုက္ၾကသည္ပင္။ ဘာအပူအပင္မွ မရွိ။ သင္တန္းက ညေနဘက္မို႔ တစ္မနက္ခင္းလံုး၊ တစ္ေန႔ခင္းလံုးကို သူတို႔စိတ္ၾကိဳက္ ေဆာ့ကစားခြင့္ရသည္။ ဒီေတာ့ သူက ဘာလုပ္သည္ ထင္ပါသလဲ။ အိမ္မွာ ရွိသမၽွ ျပကၡဒိန္အေဟာင္းေတြကို ျဖဳတ္၊ ေက်ာဘက္က လြတ္ေနသည့္ စာရြက္ေပၚမွာ သူ႔စိတ္ၾကိဳက္ ပန္းခ်ီဆြဲေတာ့သည္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲသူျဖစ္ဖို႔ ရည္မွန္းခ်က္ ထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီဝါသနာကို သူ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရ မယ့္ ေန႔တစ္ေန႔ သူ႔ဘဝမွာ ၾကံဳခဲ့ရသည္။

အဲဒီတုန္းက သူက စတုတၳတန္း တက္ေနျပီ ျဖစ္သည္။ သူရဲ႕ ပန္းခ်ီဆြဲသည့္ ဝါသနာက ဘယ္ေလာက္ၾကီးခဲ့ သလဲဆို သူ႔ေက်ာင္းစာအုပ္တိုင္းရဲ႕ ေနာက္ေက်ာမွာ ႐ုပ္ပံုမ်ဳိးစံု သူ ေရးဆြဲတတ္ခဲ့သည္။ သူ႔အတြက္ ဘာ ရယ္လို႔ မဟုတ္ဘဲ ေရးဆြဲခ်င္သည့္အခ်ိန္၌ ေတြ႕ရာစာအုပ္၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ေရးဆြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔အတန္းပိုင္ဆရာမ ေတြ႕သြားရာကေနတစ္ဆင့္ သူ႔မိခင္ထံ တိုင္ၾကားခံရေတာ့သည္။ အဲဒီေန႔က သူ ေက်ာင္းက ျပန္လာေတာ့ သူ႔မိခင္က သူ႔ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ထဲမွ ဗလာစာအုပ္မ်ားကို ထုတ္ျပေစ သည္။ ျပီးေတာ့ စာအုပ္တိုင္းရဲ႕ ေနာက္ေက်ာမွာ သူေရးဆြဲထားသည့္ ႐ုပ္ပံုအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေတြ႕သြားျပီး ႐ုပ္ပံု ရွိရာ စာမ်က္ႏွာတိုင္းကို ဆုတ္ျဖဲပစ္လိုက္သည္။ သူ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားေသာ္လည္း သူ႔မိခင္ ေျပာသည့္ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္သည့္ ဝါသနာကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ သူ႔မိခင္က -

"ေက်ာင္းစာေရးဖို႔ ဝယ္ေပးတဲ့ စာအုပ္မွာ ႐ုပ္ပံုေတြ ေလၽွာက္ဆြဲေနမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ကို ေက်ာင္း လံုးဝ မသြားရဘူး။ ေက်ာက္သင္ပုန္းနဲ႔ ေက်ာက္တံ ဝယ္ေပးထားမယ္။ အိမ္မွာေနျပီး အဲဒါေတြနဲ႔ပဲ ပံုေတြ ဆြဲေတာ့။ စာမတတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ပံုေတြ ဆက္ဆြဲေပါ့။ စာတတ္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီပံုဆြဲတဲ့အက်င့္ကို ေဖ်ာက္မွ ရမယ္"

အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူက ပန္းခ်ီပံုလွလွ ဆြဲထားေသာ ႐ုပ္ျပမ်ားကို မက္မက္ေမာေမာ ဖတ္ခ်င္တတ္ေနျပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ မိခင္ မၾကိဳက္သည့္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္း ဝါသနာကို သူစြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔မိခင္ က ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာေတာ့ သူ႔ကို ပန္းခ်ီေရးဆြဲခြင့္ ျပဳခဲ့သည္။ ဒီလိုနဲ႔ သူ အလယ္တန္း ေရာက္ လာေတာ့ အဲဒီဝါသနာက တစ္ဖန္ ပိုးထလာျပန္သည္။ ဘယ္က စခဲ့သလဲဆို သူတို႔ေက်ာင္းမွာ အလယ္ တန္းဆင့္ ေက်ာင္းတြင္း ပန္းခ်ီျပိဳင္ပြဲ က်င္းပရာက စသည္။ သူ႔အစ္ကိုက အထက္တန္းဆင့္အေနျဖင့္ ပန္းခ်ီျပိဳင္ပြဲ ဝင္ျပိဳင္မည္ဆိုေသာအခါ မိခင္က ပန္းခ်ီဆြဲရာတြင္ လိုအပ္ေသာ ေရေဆး၊ စုတ္ တံ၊ ေဆးစပ္ ခြက္ျပား စသည္ျဖင့္ အျပည့္အစံု ဝယ္ေပးသည္။ သူက ဝင္ျပိဳင္ခ်င္ေသာ္လည္း ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္စလံုး တစ္ျပိဳင္တည္း ဝင္ျပိဳင္ႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္သည့္ပစၥည္းမ်ားကို ႏွစ္စံုဝယ္ယူဖို႔ကို မိခင္က သေဘာမက်ခဲ့။ ေနာက္ျပီး သူတို႔ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ ျပိဳင္ပြဲဝင္ရမည့္အခ်ိန္ကလည္း အတူတူမို႔ သူ ေနာက္ဆုတ္ခဲ့သည္။ မရွက္တမ္း ဝန္ခံရလၽွင္ သူက ပန္းခ်ီေရးဆြဲသည္ ဆိုေသာ္လည္း သူ႔အစ္ကိုေလာက္ မေတာ္ပါ။ သူ႔အစ္ကိုက ထိုအရြယ္ ကတည္းကပင္ ေရေဆး၊ ဆီေဆးမ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ အေရာင္ စပ္ဟပ္ သံုးစြဲတတ္ေနျပီ ျဖစ္သည္။

အဲဒီတုန္းက ျပိဳင္ပြဲမဝင္ရလို႔ သူ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔အစ္ကိုက အထက္တန္းဆင့္ ပန္းခ်ီ ျပိဳင္ ပြဲမွာ ပထမဆု ရခဲ့သည့္အတြက္ေတာ့ အလြန္ေပ်ာ္ခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္အထိ သူဝါသနာပါရာသည္ ပန္းခ်ီေရး ဆြဲျခင္းဟုပဲ သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္။ မွတ္မွတ္ရရ သူ ဆ႒မတန္း တက္သည့္ႏွစ္တြင္ သူ႔မွာ သူကိုယ္တိုင္ မသိခဲ့ေသာ ေနာက္ထပ္ ဝါသနာတစ္မ်ဳိးရွိေနေၾကာင္း သတိထားမိလာရသည္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သူ တို႔ ေက်ာင္းတြင္ အသစ္ေျပာင္းလာေသာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးက ေက်ာင္းတြင္း စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲမ်ား မၾကာခဏ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ စစခ်င္း စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲ လုပ္ေတာ့ အတန္းတိုင္းက ေက်ာင္း သူ၊ ေက်ာင္းသား အနည္းဆံုး တစ္ဦးစီ ပါဝင္ ယွဥ္ျပိဳင္ခိုင္းသည္။ သို႔ေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ျပိဳင္ျဖစ္သည့္ အခါ သူ အပါအဝင္ ၁ဝ ဦးခန္႔သာ ရွိသည္။

ထိုစာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲ ဆုရသူစာရင္း ထြက္လာခ်ိန္တြင္ မေမၽွာ္လင့္ပါဘဲ သူက ပထမဆု ရရွိခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္ တုန္းက သူ႔ကိုယ္သူတင္မက သူႏွင့္အတူ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ျပိဳင္သည့္ သူ႔ထက္ စာေတာ္သူမ်ားကပါ တအံ့ တၾသ ျဖစ္သြားၾကရသည္။ ေျပာရလၽွင္ေတာ့ ထိုစာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲတြင္ သူ ဆုရလိမ့္မည္လို႔ ဘယ္သူမွ ေမၽွာ္ လင့္မထားၾက။ ဒါေပမယ့္ သူ ဆုရခဲ့သည္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းတြင္း စာစီစာကံုးျပိဳင္ပြဲ၊ ဗုဒၶဘာသာ စာေမးပြဲစသည့္ ထူးခြၽန္ဆု၊ ဖြံ႔ျဖိဳးေရးဆုေတြမွာ သူ႔နာမည္ကို ေတြ႔လာရသည္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း အဲဒီ အခ်ိန္ကစျပီး စာဖတ္တာ၊ စာေရးတာေတြကို စိတ္ဝင္တစား ျဖစ္လာခဲ့သည္။ တစ္ခါတေလ ငယ္တုန္းက လိုမ်ဳိး စာအုပ္ေနာက္ေက်ာေတြမွာ သူႏွစ္သက္ရာ စာတိုေပစ၊ ကဗ်ာအတိုအစေတြ ေရးမွတ္တတ္လာ သည္။ သူတို႔ ေက်ာင္းတက္စဥ္တုန္းက ေက်ာင္းပိတ္ခါနီး ပထမအစမ္း စာေမးပြဲ ေျဖျပီးခ်ိန္မွာ သူငယ္ ခ်င္းေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ ေအာ္တိုစာအုပ္ေတြ ေရးၾကတာ ေခတ္စားသည္။ အဲဒီလို ေအာ္တိုစာအုပ္ေတြမွာ သူ ခင္မင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ဘယ္ေလာက္ ခင္ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုခင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ သူမ်ားႏွင့္ မတူေအာင္ သူက စိတ္ထဲေပၚရာ စာတိုေပစေတြနဲ႔ လက္စြမ္းျပဖူးသည္။

သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ရဲ႕ ဒုတိယ ဝါသနာသည္ သူ အထက္တန္း တက္သည့္အခ်ိန္တြင္ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ ငုပ္လၽွဳိးသြားခဲ့ရျပန္သည္။ အတန္းၾကီးလာတာနဲ႔အမၽွ က်က္ရ၊ မွတ္ရ၊ ဖတ္ရ၊ တြက္ရ ဆိုသည့္ သံသရာၾကား မွာ သူ႔ဝါသနာက စုပ္စ ျမဳပ္စ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရသည္။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္အပိုင္းအျခား တစ္ခုအထိ သူ႔ဝါသနာကို သူ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခြင့္ မရခဲ့။ သုိ႔ေသာ္လည္း သူ႔ဝါသနာသည္ တစ္ခါတေလ အိပ္မက္ထဲမွာ မက္ခြင့္ရ တဲ့၊ ျမဴႏွင္းေတြ ဖံုးလႊမ္းေနတဲ့ မပီဝိုးတဝါး တံတားတစ္စင္းလို သူ႔ႏွလံုးသားရဲ႕ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာ မွာ ျငိမ္သက္ ခိုင္ျမဲစြာ တည္ရွိေနခဲ့သည္။

ခုေတာ့ သူ႔အိပ္မက္ထဲက တံတားကို သူကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ခြင့္ ရႏိုင္ခဲ့ျပီထင္သည္။ ထိုတံတားကို ေရရွည္ တည္တံ့ခိုင္ျမဲေအာင္ တည္ေဆာက္ဖို႔၊ ထိုတံတားက လူ႔ဘဝနဲ႔ စာေပခရီးလမ္း အၾကား ေျဖာင့္ျဖဴး ေျပျပစ္ေစတဲ့ ေပါင္းကူးတစ္ခု ျဖစ္လာေစဖို႔၊ ထိုတံတားက လူအမ်ားရဲ႕ စိတ္အပန္းေျဖ ရာ၊ သုတ၊ ရသ၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ ေပးစြမ္းေစတဲ့၊ အသံုးဝင္တဲ့ တံတားတစ္ခု ျဖစ္ေစဖို႔၊ ထိုတံတားေပၚ မွ ျဖတ္သန္း နင္းေလၽွာက္သြားၾကမည့္ ေျခလွမ္းမ်ားစြာအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အက်ဳိးေက်းဇူးကို ေပး စြမ္းႏိုင္ေစဖို႔ေတာ့ သူ႔တြင္ ရာႏႈန္းျပည့္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ေနမိေလသည္။



စာဖတ္သူ အားလံုးကို ခင္မင္ေလးစားလ်က္

ျမဝတီေဇာ္






3 comments:

  1. ေဇာ္ေရ.....ဂ်က္ကေတာ႔စာစီစာကုံးျပဳိင္ဖုိ႔ေနေနသာသာ
    ျမန္မာစာဆုိရင္ အျမဲ ၄၀ နဲ႔ေအာင္ခဲ႔တာေလ
    ငယ္ငယ္က အထက္တန္းထိေပါ႔ေနာ္ သူခ်င္းေရးတဲ႔သူျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တာ
    ကဗ်ာသမားမျဖစ္ခ်င္ခဲ႔ဘူး ေရးေတာ႔ေရးခဲ႔တယ္ေလ...ျဖစ္ခ်င္တာကုိေျပာျပတာပါ

    (လူ႔ဘဝနဲ႔ စာေပခရီးလမ္း အၾကား ေျဖာင့္ျဖဴး ေျပျပစ္ေစတဲ့ ေပါင္းကူးတစ္ခု ျဖစ္လာေစဖို႔၊ ထိုတံတားက လူအမ်ားရဲ႕ စိတ္အပန္းေျဖ ရာ၊ သုတ၊ ရသ၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ ေပးစြမ္းေစတဲ့၊ အသံုးဝင္တဲ့ တံတားတစ္ခု ျျဖစ္ျပီး
    အိပ္မက္ေတြ အျမန္ဆုံး ေအာင္ျမင္ပါေစလုိ႔)
    ခင္မင္လွ်က္ sis jasmine

    ReplyDelete
    Replies
    1. ဒါဆို ညီမ သီခ်င္းဆိုတဲ့အခါက်ရင္ မဂ်က္ဆီမွာ လာျပီး သီခ်င္းအပ္ဦးမွပဲ။ :D ေနာက္ျပီး မဂ်က္ေပးတဲ့ ဆုေတာင္းေလး ျပည့္ေစဖို႔ ဒီ့ထက္ပိုျပီး အမ်ားၾကီး ၾကိဳးစားပါ့မယ္လို႔။ :)

      ခင္မင္လ်က္
      ျမဝတီေဇာ္

      Delete
  2. မေရ..ေနာက္က်သြားတယ္ရွင္႔...မုိးနတ္ဘေလာ႔ေလး ဟိုရက္ကဖြင္႔မရလို႔ပါ...အဲဒါေၾကာင္႔...
    ဘယ္သူ႔ဆီမွကို အလည္မေရာက္ျဖစ္ဘူး....မုိးနတ္ကေတာ႔ ေက်ာင္းမွာျမန္မာစာဆုိ ၉၅ နဲ႔ ၁၀၀ ၾကားမွာ
    အဲဗားရွိတယ္...(ၾကံဳတုန္း၀င္ၾကြားလိုက္တာ..:)) ဒါေပသိ...သိပ္ျပီးအရင္က အေလးမထားမိခဲ႔ဘူး..
    ခု ကိုယ္တုိင္ကဗ်ာေတြကို တစုိက္မတ္မတ္ေရးျဖစ္ေနမွ ငါ distance မွာဘာလို႔ ျမန္မာစာေမဂ်ာ မယူခဲ႔ပါလိမ္႔လုိ႔ ႏွေျမာတသျဖစ္ေနမိေတာ႔တယ္....ခုမွပဲသိေတာ႔တယ္...မ.စာေရးေကာင္းတာ
    ဒါေၾကာင္႔ကုိး.....၀ါသနာနဲ႔ ဘူမိနက္သန္ကို တားလို႔မရဘူးရွင္႔..တံတားေလးကို ဆက္ခင္းႏုိင္ပါေစေနာ္
    ခ်စ္တဲ႔...မုိးနတ္

    ReplyDelete