Thursday, June 28, 2012

အမွတ္တရ ေန႔ရက္မ်ား



".... စိန္ပန္းနဲ႔ ကံ့ေကာ္ပြင့္ေတြ ခင္းတဲ့လမ္းမွာ ေလၽွာက္ခဲ့ဖူးပါသည္ ... 
အခ်စ္ဆံုးရဲ႕ အျပံဳးအရယ္ေလးေတြ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာ ျပန္ျမင္ေယာင္ေနသည္ ... "



အဓိပတိလမ္းကို ေျခခ်မိခ်ိန္ ရင္းႏွီးေနေသာ သီခ်င္းတစ္ပိုင္းတစ္စကို ၾကားေယာင္မိသည္။ ေဘးဘီ၀ဲယာ ကို ငဲ့ေစာင္းၾကည့္မိေတာ့ ေက်ာင္း၀င္းထဲက အေဆာင္တခ်ဳိ႕မွာသာ လူရိပ္လူေယာင္ ျမင္ရသည္။ ေက်ာင္း ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္မႈက ၾကီးစိုးေနေသာ္လည္း တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ေက်းငွက္ သာရကာတို႔ရဲ႕ တြန္က်ဴးသံနဲ႔ အေဆာက္အအံုေတြရဲ႕ တည္ျငိမ္ခန္႔ထည္မႈကေတာ့ ထူးဆန္းစြာပင္ ေႏြးေထြးမႈကို ေပးေလ သည္။

ခပ္မွန္မွန္ လမ္းေလၽွာက္လာရင္း ေရွ႕တူရူက Convocation Hall ၾကီးကို ျမင္မိေတာ့ လြန္ခဲ့ေသာ ခုနစ္ႏွစ္ခန္႔ ဘြဲ႕ယူစဥ္က ဤအေဆာက္အအံုၾကီးေရွ႕မွာ ဓာတ္ပံု႐ုိက္ခဲ့သည္ကို အမွတ္ရမိသည္။ ထိုစဥ္တုန္းက ေၾသာ္ ...ဒီတကၠသိုလ္နယ္ေျမမွာ ပညာရင္ႏို႔ မေသာက္စို႔ခဲ့ရေသာ္လည္း ခဏတာ ေျခခ်ခြင့္ေတာ့ ရခဲ့သည္ေလဟု ဂုဏ္ယူ ၾကည္ႏူးမိေသးသည္။ ေဟာ...ခုေတာ့ မထင္မွတ္ဘဲ အမိတကၠသိုလ္ရဲ႕ရင္ခြင္မွာ တစ္ႏွစ္တာ ခို၀င္ဖို႔ အခြင့္အေရး ဖန္လာခဲ့သည္။ ဟိုစဥ္အခါက "ရန္ကုန္တကၠသိုလ္"မွာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ဖူးသူတို႔၏ ၾကည္ႏူး ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ အေရးအသားေတြ၊ တမ္းတလြမ္းေမာဖြယ္ ခ်စ္ပံုျပင္ေတြ၊ ခ်စ္သူကို "ပုဂံလမ္းက ေစာင့္ေန မယ္" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းစာသားေလးေတြက ခုခ်ိန္က်မွ ပိုျပီး ခံစားသက္၀င္မႈ ရွိေနသလိုပင္။

Library ေဘးမွ လမ္းကေလးအတိုင္း ခ်ဳိးေကြ႕၀င္မည္အျပဳ ဘက္ဘက္ျခမ္းကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ RC ကို ေတြ႕ရသည္။ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ရဲရင့္ ၀င့္ၾကြား တက္ၾကြစြာ သက္၀င္ခဲ့ဖူးသည့္ RC ကို ေလးစားျမတ္ႏိုး မႈနဲ႔ ခဏတာ ရပ္ၾကည့္မိသည္။ ျပီးမွ သစ္တိုပင္မ်ား စီစီရီရီ ေပါက္ေနသည့္ လမ္းကေလးသို႔ ခ်ဳိးေကြ႕၀င္ခဲ့ သည္။ လမ္းကေလးတစ္ေလၽွာက္ သစ္တိုသီးမ်ား ေၾကြက်ေနသျဖင့္ သစ္တိုသီးရနံ႔မ်ားက ၀န္းက်င္တစ္ ခြင္ ေမႊးပ်ံ႕ေနေလသည္။

သစ္တိုပင္လမ္းကေလးမွ တည့္တည့္ေလၽွာက္မိေတာ့ လမ္းကေလးအဆံုး ကုန္းေလၽွာအဆင္းမွာ ၀င္းျခံခတ္ ထားေသာ အျဖဴေရာင္ ေလးထပ္အေဆာက္အအံုကို ေတြ႕ရသည္။ ထုိအေဆာက္အအံု၏ ေရွ႕ဘက္ မွာ ေျမေနရာအနည္းငယ္ ခ်န္ျပီး ကားသံုးေလးစီးစာ ရပ္နားရန္ ျပဳလုပ္ေပးထားသည္။ အေဆာက္အအံု ၏ ေျမညီထပ္မွတစ္ဆင့္ ညာဘက္သို႔ ခ်ဳိးေကြ႕လိုက္ေသာအခါ အေပၚထပ္သို႔တက္ရန္ ေလွခါးထစ္ မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ တစ္ထစ္ခ်င္း ခပ္ျဖည္းျဖည္း တက္လာရာ ပထမထပ္တြင္ "ကုန္ထုတ္ဓာတုေဗဒဌာန" ဟု ဆိုင္းဘုတ္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ သို႔ေသာ္ စာသင္ခန္းမ်ားသို႔ ၀င္ေရာက္ရာ ပင္မ သံပန္းတံခါးကို ေသာ့ ခတ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဒုတိယထပ္မွာေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာသိပၸံ စာသင္ခန္းမရွိျပီး ေက်ာင္း သားေက်ာင္းသူအခ်ဳိ႕ ေတြ႕ရသည္။ ခဏ အေမာေျဖျပီး တတိယထပ္ကို ဆက္တက္လိုက္ေသာအခါမွ ကိုယ္ တို႔ တက္ေရာက္ရမည့္ စာသင္ခန္းသို႔သြားရာ ပင္မတံခါး၀သို႔ ေရာက္ေလသည္။ ဟိုစဥ္တုန္းကေတာ့ တကၠသိုလ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူတို႔၏ စီစီညံညံအသံမ်ားႏွင့္ စည္ကား သက္ဝင္ေနမွာျဖစ္ေပမဲ့ အခု ကိုယ္တို႔တက္ေရာက္သည့္ သင္တန္းမွာ လူဦးေရတစ္ရာ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း တကၠသိုလ္ ဝန္းက်င္ႏွင့္စာလၽွင္ အလြန္နည္းပါးေသာ အေရအတြက္ျဖစ္ေနသည္။ လူတစ္ရာလို႔သာ ေျပာရ သည္၊  ေက်ာင္းပရဝုဏ္ႏွင့္စာလၽွင္ ေျခာက္ကပ္ကပ္ ႏိုင္လြန္းသည္ေလ။

 ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ေရာက္လၽွင္ စစ္ကိုင္းလမ္းမွတစ္ဆင့္ ဂ်က္ဆင္ေနာက္က လမ္းကေလး အတိုင္း ျဖတ္ထြက္ျပီး မာလာမွတ္တိုင္သို႔ ေလၽွာက္ခဲ့သည္။ အမွန္ေတာ့ သည္လမ္းကေလးက ကိုယ့္အတြက္ ပိုျပီး အဆင္ေျပသည္။ လမ္းေလၽွာက္ရတာ အဓိပတိလမ္းကေန ေလၽွာက္ရတာေလာက္ မေဝးသလို ကား မွတ္တိုင္ႏွင့္လည္း ပိုနီးသည္။ တနဂၤေႏြ နံနက္ခင္းေတြဆို ဂ်က္ဆင္ေဘးက ျဖတ္သြားတိုင္း ဘုရားေက်ာင္း မွ စႏၵရားတီးသံကို သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ၾကားရတတ္သည္။ ဂ်က္ဆင္ေရွ႕ လမ္းကေလးမွ ဆက္ေလၽွာက္မိ တဲ့အခါ သီရိေဆာင္ေရွ႕နားအေရာက္ အေရာင္အေသြး စံုစံု၊ အလွအပ အဖံုဖံုႏွင့္ အေခ်ာအလွကေလး မ်ားကို အျဖဴႏွင့္ နီရင့္ရင့္အေရာင္ ျခယ္သထားေသာ သီရိေဆာင္ႏွင့္ ပဏာရစြာ ေတြ႕ရတတ္သည္။

 တကယ္ေတာ့ အလုပ္တစ္ဖက္၊ ေက်ာင္းတစ္ဖက္နဲ႔ အေျပးအလႊား ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတဲ့ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝဆိုတာ ဘာမွန္းေတာင္ မသိခဲ့ရ။ အခ်ိန္တန္ရင္ တကုပ္ကုပ္နဲ႔ စာက်က္ျပီး စာေမး ပြဲကို ကတိုက္က႐ုိက္ ေျဖ၊ စာေမးပြဲရက္ ျပီးျပီးခ်င္း အလုပ္ခြင္ တန္းဝင္။ ေန႔စဥ္ ဘဝထဲမွာ လည္ပတ္။ ဒီလို နဲ႔ပဲ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည္ဆိုေတာ့ ခုလို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းတက္ရတဲ့ အရသာကို စိတ္ကူးနဲ႔ မွန္းဆ ရင္ခုန္မိဖူးသည္။

စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးသည့္အတိုင္း ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ စည္ကားသက္ဝင္ေန တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၊ စာသင္ခန္းတိုင္းမွာ လူအျပည့္နဲ႔ အားရေက်နပ္ဖြယ္ စာသင္ခ်ိန္ေတြ၊ အတန္း ခဏ နားခ်ိန္ဆို ကင္န္တီးမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ သြားေသာက္ၾက၊ လူစံုတုန္း ရိႈးထုတ္ခ်င္သူေတြက အမွတ္တရလို႔ အေၾကာင္းျပျပီး ဓာတ္ပံုေတြ ႐ုိက္ၾက၊ တခ်ဳိ႕က မ်က္စိအစာေကြၽးၾက၊ တခ်ဳိ႕က မ်က္စိက်သူ ကို မိတ္ေဆြဖြဲ႕ဖို႔ အားထုတ္ၾက၊ တခ်ဳိ႕က ဝါသနာတူရာ စုျပီး စာတိုေပစ အတိုအထြာေတြ ေရးၾက၊ တခ်ဳိ႕ က်ေတာ့လည္း စာၾကမ္းပိုးေတြလို႔ ဘြဲ႕မည္ေပးရေလာက္ေအာင္ အခ်င္းခ်င္း မွတ္စုေတြ ဖလွယ္ၾက၊ စာေတြ ေဆြးေႏြးၾက...အဲဒီလို တ႐ံုး႐ံုးနဲ႔ သြက္လက္တက္ၾကြေနတဲ့ ျမင္ကြင္းကို အေတြးထဲ ျမင္ေယာင္ျပီး အားက် ၾကည္ႏူးမိသည္။

လက္ေတြ႕ဘဝမွာေတာ့... မနက္ေစာေစာ Practical မွီေအာင္ အိမ္က ႏွစ္နာရီေလာက္ ၾကိဳျပီး ထြက္ရ၊ ေန႔လယ္စာကို စာသင္ရာ ေလးထပ္ေဆာင္မွ ဆယ္မိနစ္နီးပါးေလၽွာက္မွ ေရာက္ေသာ ကင္န္တီးမွာ သြားစားလၽွင္ စားရတာနဲ႔ လမ္းေလၽွာက္ျပီး ေလးထပ္ စာသင္ေဆာင္ကို ျပန္တက္ရသည္မွာ မသက္သာ သျဖင့္ တစ္ခါတည္း အိမ္က ထမင္းဘူးယူရ၊ စာသင္ခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ႏွင့္တစ္ခ်ိန္ ၾကားမွာ ခဏနားခိုက္ ေန႔လည္ စာကို ကသုတ္ကရက္ စားရ၊ ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ေရာက္သည္ႏွင့္ တစ္ေန႔လံုး ထိုင္ရသည္မွာ ေညာင္း ညာလွသျဖင့္ ဟန္ပင္မေဆာင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သိမ္းဆည္းစရာမ်ားကို ဝုန္းဒိုင္းၾကဲ သိမ္းျပီး ေျခလွမ္း သြက္သြက္လွမ္းကာ အိမ္ျပန္ဖို႔ ျပင္ရသည္။

သည္လိုႏွင့္ပင္ ရက္သတၱတစ္ပတ္သည္ ခပ္ျမန္ျမန္ပင္ ကုန္ဆံုးသြားေတာ့သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေရာက္ သည္ႏွင့္ လုပ္ငန္းခြင္ကို ဝင္ရေပဦးမည္။ ဒါဟာ ကိုယ္ တမ္းတ မက္ေမာခဲ့ေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝတဲ့လား။ သို႔ေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားတင္းလိုက္သည္။ သည္ေခတ္မွာ သည္လို ၾကိဳးစား အားထုတ္ မႈမ်ဳိးကို လက္ေလၽွာ႔လိုက္လၽွင္ ကိုယ့္ေလာက္ မိုက္မဲသူ ရွိေတာ့မည္ မထင္။ အခ်ိန္က တေရြ႕ေရြ႕ ကုန္ ဆံုးေနသလို ေခတ္ကလည္း လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ေျပာင္းလဲေနေသာေၾကာင့္ သည္ေလာက္ေတာ့ အပင္ပန္း ခံျပီး ၾကိဳးစားႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်မည္ေလ။

တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ကိုယ္ ေမၽွာ္လင့္ ရင္ခုန္မိဖူးေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝသည္ အခုလက္ရွိ မွာေတာ့ ရင္ထဲမွာပင္ ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနဦးမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ အမိတကၠသိုလ္ရဲ႕ရင္ခြင္မွာ ၾကည္ႏူးဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္၊ တမ္းတ လြမ္းေမာဖြယ္ သစ္လြင္လတ္ဆတ္ သည့္ ေက်ာင္းဖြင့္ရက္မ်ားျဖင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္ေမာင္မယ္တို႔ကို တက္ၾကြရႊင္လန္းစြာ တစ္ဖန္ ေတြ႕ရ လိမ့္ဦးမည္ဟု ယံုၾကည္ ေမၽွာ္လင့္ေနမိပါသည္။


ျမဝတီေဇာ္






Friday, June 15, 2012

ခုနစ္သြယ္ေရာင္စဥ္ သက္တံပံုျပင္



 ေရာင္စဥ္ခုနစ္သြယ္ ယွက္ျဖာသန္းတဲ့ သက္တံခံုးကို မိုးရြာျပီးစ ေနေရာင္ျခည္ျဖာက်တဲ့ အခိုက္အတန္႔ မွာ ေတြ႕ဖူးၾကမွာပါ။ သက္တံေရာင္စဥ္ေတြထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့၊ ျခားနားတဲ့အေရာင္ေတြရဲ႕ စုစည္းအားျပိဳင္မႈ၊ လိုက္ဖက္ညီညြတ္မႈေတြဟာ ျမင္ရသူတိုင္းရဲ႕ရင္မွာ စိတ္ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့မႈကို ပိုမို ရသေျမာက္ေအာင္ ျဖည့္ ဆည္းေပးပါတယ္။

ဒီသက္တံမွာ ပါ၀င္တဲ့ ေရာင္စဥ္တန္းေလးေတြလို ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ဘ၀အျမင္၊ မတူညီတဲ့ ၀ါသနာ၊ တစ္ခါ တစ္ရံမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ အမူအက်င့္ေလးေတြနဲ႔ စုစည္းေပါင္းစပ္ထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ခုနစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီသူငယ္ခ်င္း ခုနစ္ေယာက္က အလယ္တန္းတက္ကတည္းက တြဲခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္ျပီး အခု (ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ၾကာခဲ့တဲ့) အခ်ိန္အထိလည္း စုစုစည္းစည္းနဲ႔ အခင္အမင္မပ်က္ ရွိေနၾကဆဲပါပဲ။ ဒီခုနစ္ေယာက္ရဲ႕အေၾကာင္းကို ပံုၾကမ္း ေရးျခစ္ ေကာက္ေၾကာင္းေဖာ္ရရင္ ...

ပထမဦးဆံုးတစ္ေယာက္က "ျငိမ္း"တဲ့။ သူက ငယ္စဥ္ကတည္းက စီးပြားေရးကို စိတ္၀င္စားျပီး ဦးေဆာင္ တတ္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိသူ၊ အခုလက္ရွိလည္း ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခု လုပ္ကိုင္ေနျပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သားေလးတစ္ေယာက္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့သူေပါ့။ သူ႔ရဲ႕ထူးျခားခ်က္က စကားတစ္ခြန္း စ,မေျပာခင္မွာ အျမဲ ရယ္ေမာတတ္တဲ့အက်င့္ ရွိတာပါပဲ။ သူနဲ႔ေတြ႕တိုင္း မရယ္ဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာတတ္ဆိုတတ္တဲ့၊ ဟန္ေဆာင္မႈကင္းတဲ့ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေပါ့။

 နံပါတ္ႏွစ္က "လင္း"တဲ့။ "လင္း"ကေတာ့ ေရျခားေျမျခား တိုင္းျပည္တစ္ခုမွာ ကိုယ္၀ါသနာပါရာ အလုပ္ကို လုပ္ရင္း ဘ၀ကို ေပ်ာ္ေမြ႕ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္။ အေနေအးသလို အေတြးလည္း နက္တဲ့သူပါ။ သူငယ္ ခ်င္းေတြအေပၚ နားလည္စာနာတတ္ျပီး ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ ထုတ္မေျပာတတ္တဲ့၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္တဲ့ ေကာင္မေလးေပါ့။ ေနာက္တစ္ေယာက္က "သီရိ"။ သီရိရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က စကားအသံုးအႏႈန္း ၾကြယ္၀တယ္။ လူတစ္ဖက္သား နား၀င္ေအာင္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ စီကာပတ္ကံုး ေျပာတတ္တဲ့သူ။ ၾကား ဖူးျပီးသား ဟာသေတြေတာင္ သူမို႔ ျပန္ေျပာျပရင္ ပိုရယ္ရသလိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ သီရိရဲ႕ ေနာက္ထပ္ ဆန္႔က်င္ ဘက္ျဖစ္တဲ့ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုကေတာ့ စိတ္ထိခိုက္လြယ္တယ္။ အျပင္ပန္းက စိတ္မာသေယာင္ ထင္ရေပမဲ့ အတြင္းစိတ္က အရမ္းႏူးညံ့တယ္။ ၀မ္းနည္းစရာရွိရင္ ဟန္မေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ မ်က္ႏွာေပၚမွာ အရိပ္ထင္ တတ္တဲ့သူ။ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚ သည္းညည္းခံတတ္တဲ့၊ ျဖဴစင္တဲ့ ေကာင္မေလးပါ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ "ခ်ယ္ရီ"တဲ့။ သူက သူငယ္ခ်င္းခုနစ္ေယာက္ထဲမွာ အသက္အငယ္ဆံုးျဖစ္ သလို အေခ်ာဆံုးဆိုလည္း မမွားပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါ သူ႔အျပဳအမူေတြက ကေလးဆန္သလိုရွိေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္အၾကီးၾကီး ထားတဲ့သူေပါ့။ က်န္းမာေရးကို အျမဲ ဂရုတစိုက္ရွိတဲ့သူ မို႔လား မသိ။ သူမို႔ အာဂႏၲဳ ေရာဂါေတြကလည္း "နင္ေန ငါသြား"ဆိုသလို တစ္ခုပ်ာက္ရင္ တစ္ခုျဖစ္နဲ႔ သံသရာလည္ေနတဲ့၊ စာအသင္အျပေကာင္းတဲ့ ခင္မင္စရာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေပါ့။ ေနာက္ တစ္ေယာက္က "ငယ္ေလး"။ သူက အခုလက္ရွိ စာေပနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ထုတ္ေ၀ေရးတိုက္တစ္ခုမွာ အလုပ္ လုပ္ေနတဲ့၊ အျမဲ အလုပ္မ်ားနတဲ့သူေပါ့။ သူ႔ရဲ႕ထူးျခားခ်က္က အျပင္ပန္းမွာ အိေႁႏၵတစ္ခြဲသားနဲ႔လို႔ ထင္ ရေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ဆံုရင္ ေပါက္ကရေတြေျပာရင္း ရယ္ၾကတဲ့အခါ သူ႔ပံုစံက တကယ့္ကေလးေလး တစ္ေယာက္လို ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာတတ္သူပါ။ တစ္ခါတေလ သူ႔ရယ္သံကို နားေထာင္ရင္း လိုက္ရယ္မိတဲ့အခါ ရယ္သံေတြ မစဲႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရတာကလည္း သူ႔ရဲ႕ ၀ိေသသတစ္ခုေပါ့။

 ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ နာမည္ကေတာ့ "သႏၲာ"တဲ့။ သူက သူငယ္ခ်င္းခုနစ္ေယာက္ ထဲမွာ ေမြးေန႔ေတြ စဥ္လိုက္ရင္ အသက္အၾကီးဆံုး ဆိုပါေတာ့။ သူကေတာ့ စကားေျပာရင္ ဟန္ပါပါေျပာတတ္တယ္။ အေတြး အေခၚလည္း ျမင့္တယ္။ အပ်ဳိၾကီးလုပ္မယ္လို႔ အျမဲေၾကြးေၾကာ္ေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္း ခုနစ္ေယာက္ထဲမွာ သူ႔ေလာက္ စန္းပြင့္တဲ့သူမရွိပါဘူး။

ေနာက္ဆံုးတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ "မြန္မြန္"က တစ္မ်ဳိး။ ဘယ္အရာမဆို ျမံဳစိစိနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ဆႏၵကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မထုတ္ေဖာ္တတ္တဲ့သူ။ အမ်ားသေဘာတူတဲ့ အရာသည္သာ သူ႔ဆႏၵလို႔ ခံယူထားတဲ့သူ။ စိတ္ပါလက္ပါ ရွိတဲ့အခါ စကားမ်ား၊ အရႊန္းေဖာက္တတ္သေလာက္၊ တစ္ခါတစ္ခါလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြေျပာသမွ် နားေထာင္သူသက္သက္ ျဖစ္တဲ့အခါလည္းျဖစ္။ သူခံစားမိသမွ်ေတြကို ကဗ်ာလည္း မမည္၊ အက္ေဆးလည္း မက်၊ ေဆာင္းပါးလည္း မျဖစ္၊ ၀တၳဳတိုလည္း မဟုတ္တဲ့ ဟိုတစ္စ၊ ဒီတစ္စေတြ စိတ္ကူးတည့္ရာ ေရးရင္း သူ႔စိတ္ကူးနဲ႔ သူ႔၀ါသနာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့သူေပါ့။

 သူတို႔ခုနစ္ေယာက္ ဆံုမိျပီလားဆိုမွျဖင့္ တစ္ေန႔တာအတြင္း အေၾကာင္းအရာေပါင္း မ်ားစြာကို ဦးတည္ျပီး တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ ေျပာၾကဆိုၾက၊ ျငင္းၾကခုံၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ ရယ္ေမာၾကနဲ႔ လက္ပံ ပင္ ဆက္ရက္က်တာထက္ဆိုးတဲ့ ဆူဆူညံညံအသံေတြနဲ႔ စည္ကားသက္၀င္တဲ့ စကား၀ိုင္းေလး ရဲ႕ဒဏ္ကို အမ်ားဆံုးခံရတာေတာ့ ျငိမ္းရဲ႕ မိသားစုမ်ားပါပဲ။ (သူတို႔ အျမဲလိုလို ဆံုေလ့ရွိတဲ့ေနရာက ျငိမ္းရဲ႕ အိမ္ေပါ့)။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆူညံဆူညံ အျပံဳးမပ်က္ဘဲ "ေနာက္လည္း လာလည္ၾကဦးေလ" လို႔  ေျပာေဖာ္ရတဲ့ ျငိမ္းရဲ႕ အစ္မေတြကို အားနာမိေပမဲ့ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဆံုျပန္ရင္လည္း ဒီလိုပဲ ဆူညံ ရယ္ေမာမိၾကတာကလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္။

 အဲဒီလို တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး မတူညီတဲ့ ၀ါသနာ၊ အေတြးအေခၚ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြရွိၾကေပမဲ့ ဒီေန႔အထိ သူတို႔တေတြ လက္တြဲမပ်က္ခဲ့တဲ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ကေတာ့ သူတို႔တစ္ဦးစီရဲ႕ရင္ထဲမွာ ျဖဴစင္တဲ့ခင္မင္မႈကို အျဖဴထည္သက္သက္ ထိန္းသိမ္းထားလို႔ပါပဲ။ သူတို႔ သူတို႔ေတြရဲ႕ ေလွ်ာက္လွမ္းရာ ဘ၀လမ္းမွာ ၾကမ္းတမ္း မႈ၊ ေခ်ာေမြ႕မႈ၊ ေကာက္ေကြ႕မႈ၊ ေျဖာင့္ျဖဴးမႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ၀မ္းနည္းမႈဆိုတဲ့ ေလာကဓံရဲ႕လက္ေဆာင္ေတြကို ပုထုဇဥ္လူသားေတြပီပီ လက္ခံေကာင္း လက္ခံခဲ့ရေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆိုတဲ့ အျဖဴေရာင္စည္း၀ိုင္းေလး ထဲမွာေတာ့ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္သားတည္း၊ တစ္ေျပးတည္း ညီတူညီမွ် ထားၾကတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြက သူတို႔ေတြရဲ႕ တြဲလက္ကေလးေတြ ျပဳတ္မသြားရေအာင္ ခိုင္ခိုင္ျမဲျမဲ ခ်ည္ေႏွာင္လ်က္ ရွိေနဦးမွာပါပဲ။

(ကိုယ္စီကိုယ္စီ ဘ၀လမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းၾကတဲ့အခါ ခုနစ္ေယာက္လံုး ဆံုစည္းဖို႔မလြယ္ေတာ့တဲ့ အခ်စ္ ဆံုး သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ အမွတ္တရ)

ျမဝတီေဇာ္

Thursday, June 14, 2012

ခ်စ္ေသာ ေဖေဖ




ဖခင္မ်ားေန႔အတြက္ စာတစ္ပုဒ္ေရးမယ္လို႔ စဥ္းစားမိေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ အစီအရီ ေပၚလာတာက ေဖေဖ့ အေၾကာင္းပါ။ ကြၽန္မ ေဖေဖဟာ ကြၽန္မအသက္ ၉ ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖ့ အေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးမိတဲ့အခါ "ကြၽဲကူးေရပါ" ဆိုသလို ကြၽန္မရဲ႕ ငယ္ဘ၀ပံုရိပ္ေတြလည္း အထိုက္ အေလ်ာက္ ပါ၀င္ေနပါလိမ့္မယ္။ ေဖေဖနဲ႔ ပတ္သက္သမၽွ ျဖစ္ရပ္အားလံုးဟာ ကြၽန္မရဲ႕ဘ၀မွာ အမွတ္ထင္ ထင္ အရွိဆံုးနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ေပ်ာက္မသြားႏိုင္ေသာ ေန႔ရက္မ်ားဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။

********

ကြၽန္မေဖေဖဟာ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ ကိုးေယာက္ရွိတဲ့အနက္က ဒုတိယေျမာက္ သားျဖစ္ပါတယ္။ ေဖေဖဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက အားကစားလိုက္စားသူျဖစ္ျပီး သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ကြၽန္မတို႔ျမိဳ႕ရဲ႕ ခ႐ုိင္အဆင့္ ေဘာလံုး လက္ေရြးစင္ အားကစားသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေဖေဖဟာ ျခင္းလံုးခတ္ရာမွာ လည္း ထူးခြၽန္သူတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္မငယ္ငယ္က  ေဖေဖ့ဘက္က အဘိုးအဘြားေတြအိမ္ သြားလည္ တဲ့အခါ ညေနေစာင္းဆိုရင္ ေဖေဖတို႔ ျခင္းခတ္ေနက် ေနရာနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ကြၽန္မက ေဆာ့ကစားေလ့ ရွိပါတယ္။ ေဖေဖတို႔ ျခင္းခတ္တဲ့ေနရာက ေဘာလံုးကြင္းတစ္ခုျဖစ္ျပီး ေျမေနရာ ျပန္႔ျပဴးသေလာက္ က်ယ္ ၀န္းတဲ့ ကြင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကြင္းရဲ႕တစ္ဖက္မွာ ကေလးတခ်ဳိ႕က ေဘာလံုးကန္ၾကျပီး ကြင္းရဲ႕ အျခား တစ္ဖက္မွာေတာ့ ေဖေဖတို႔ လူလတ္ပိုင္းေတြက ၀ိုင္းျခင္းခတ္ၾကပါတယ္။

ကြၽန္မမွတ္မိသေလာက္ ေဖေဖတို႔ ျခင္းခတ္တဲ့အခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျခင္း၀ိုင္းသိမ္းခါနီးဆိုရင္ ေဖေဖ က ျခင္းမင္းသားအျဖစ္ ခတ္ရင္း ျခင္း၀ိုင္းသိမ္းေလ့ ရွိပါတယ္။ ျခင္းမင္းသား ဆိုတာက ၀န္းရံ ျခင္းခတ္ေန ၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕အလယ္ ၀ိုင္းထဲမွာ ေနရာယူျပီး ျခင္းခတ္သူေတြက တစ္ေယာက္တစ္မ်ဳိး ခတ္ေပးလိုက္ တဲ့ ျခင္းလံုးကို ခတ္နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေျမေပၚမက်ရေအာင္ ခတ္ႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းဆိုရ ရင္ ျခင္းမင္းသားဆိုတာ ျခင္းခတ္နည္းကို စြယ္စံုတတ္ကြၽမ္းရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ျခင္းမင္းသား ခတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးဆိုရင္ ေဖေဖတို႔ ျခင္း၀ိုင္းေလးအနီးမွာ လာေရာက္အားေပး ၾကည့္ရႈသူေတြနဲ႔ စည္ ကားေနတတ္ပါတယ္။ ျခင္း၀ိုင္းသိမ္းလို႔ လူစုခြဲၾကျပီဆိုမွ ေဖေဖက ကြၽန္မလက္ကိုဆြဲလို႔ သားအဖ ၂ ေယာက္ အိမ္ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးဟာ တျခားသူေတြအတြက္ေတာ့ သမား႐ုိးက် မထူးဆန္းတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ့ ကြၽန္မအတြက္ကေတာ့ ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္း မေန႔တစ္ေန႔ကလို သစ္လြင္ လတ္ ဆတ္ေနဆဲပါ။

************

ကြၽန္မရဲ႕ေဖေဖဟာ အစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထူးျခားသူတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ငယ္စဥ္ ကတည္းက အသားငါးထက္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကိုသာ ခံုမင္ႏွစ္သက္စြာ စားေလ့ရွိသူပါ။ ေဖေဖ အလြန္ ႏွစ္သက္တာကေတာ့ လက္ဖက္ထမင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖေဖ့အတြက္ေတာ့ လက္ဖက္ထမင္း ရွိရင္ ျပည့္စံုေနပါျပီ။ ေမေမခ်က္တဲ့ တျခား ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ဟင္းလ်ာေတြကိုလည္း စားေပမဲ့ လက္ဖက္ ထမင္းသုပ္ေလာက္ အာသီသရွိပံု မရတာကို မွတ္မိေနပါတယ္။ ကြၽန္မ ငယ္စဥ္က ေမေမခ်က္တဲ့ ငါးစင္႐ုိင္း ငါးကေလး အိုးကပ္ ဟင္းကို အလြန္ ၾကိဳက္ပါတယ္။ ငါးဟင္းကိုသာ ၾကိဳက္တတ္တာ (အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ကြၽန္မအသက္က ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ရွိေနပါျပီ။) ငါးကို အ႐ုိးစင္ေအာင္ မထြင္တတ္ေတာ့ ငါးတစ္ေကာင္ လံုးကို ၀ါးစားပစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို စားမိလို႔ အ႐ုိးစူးမိတာကလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ခဏခဏ အ႐ုိးစူးတတ္တဲ့ ကြၽန္မကို တစ္ေန႔ေတာ့ ေဖေဖက ထမင္း၀ိုင္းမွာ အတူ ထမင္းစားရင္းနဲ႔ ငါးအ႐ုိး ဘယ္လို ထြင္ရသလဲဆိုတာ သင္ျပေပးခဲ့ပါတယ္။

"ဒီမွာၾကည့္စမ္း သမီး၊ ငါးအ႐ုိးထြင္တယ္ဆိုတာ ဘာမွ မခက္ဘူး။ ေရာ့၊ အရင္ဆံုး သမီးလက္ထဲမွာ ဇြန္း တစ္ေခ်ာင္းကိုင္ထား။ ျပီးရင္ ငါးရဲ႕ကိုယ္မွာ အလယ္ေၾကာင္းကေလး ရွိတယ္။ ေဟာဒီမွာ ေတြ႔လား။ အဲဒီ အေၾကာင္းရာေလးေပၚမွာ ဇြန္းနဲ႔ စိုက္ျပီး ဖဲ့ယူလိုက္ရင္ ငါးအသားဖတ္ကေလး ပါလာတာေပါ့။ ဒါဆိုရင္ သမီးလက္ကို ငါးအ႐ုိးလည္း မစူးေတာ့ဘူး။ စားတဲ့အခါမွာလည္း ပါးစပ္ထဲမွာ ငါးအ႐ုိးေတြ ေရာမပါေတာ့ ဘူးေပါ့၊ ဟုတ္ျပီလား"

အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ ေဖေဖက ကြၽန္မကို ငါးအ႐ုိးထြင္နည္းကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အပ်င္းထူတဲ့ ကြၽန္မကေတာ့ ငါးဟင္းခ်က္တဲ့ေန႔မ်ဳိးဆိုရင္ ေဖေဖနဲ႔အတူ ထမင္း၀င္စားရင္း ေဖေဖ အ႐ုိး ထြင္ ေပးတဲ့ ငါးဟင္းနဲ႔ အဆင္သင့္ ထမင္းစားခဲ့ပါတယ္။ ေဖေဖကေတာ့ အရင္ဆံုး ကြၽန္မစားဖို႔ ငါးကို အ႐ုိး ထြင္ ေပးျပီးမွ သူ႔ပန္းကန္ထဲက ထမင္းကို စားေလ့ရွိပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေဖေဖဟာ ကြၽန္မတို႔ ေမာင္ႏွမ သံုးေယာက္စလံုးကို သူကိုယ္တိုင္ ဆံပင္ညႇပ္ေပးတတ္သူ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေရာက္ျပီဆိုမွျဖင့္ အိမ္ေဘးရွိ ေနရိပ္က်ေသာ ေနရာတြင္ ထိုင္ခံုတစ္လံုးခ်ကာ ထိုထိုင္ခံုအေပၚမွ ထိုင္ခံုပုေလးတစ္လံုး ထပ္ဆင့္ျပီး ကြၽန္မတို႔ေမာင္ႏွမေတြကို တစ္ေယာက္ျပီး တစ္ေယာက္ ေဖေဖက ဆံပင္ညႇပ္ေပးေလ့ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ညီအစ္မကေတာ့ ထိုစဥ္က ေခတ္စားသည့္ ဆံပင္ပံုစံ ျဖစ္ေသာ "ႏွစ္ျမႊာအသည္း" ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွ မင္းသမီး စႏၵာ၏ ဆံပင္ပံုမ်ဳိးကို ညႇပ္ေပး ဖို႔ ေဖေဖ့ကို ပူဆာၾကပါတယ္။ ေဖေဖက ကြမ္းေလး တျမံဳ႕ျမံဳ႕၀ါးျပီး ခပ္ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ပင္ -

"ငါ့သမီးေတြက စႏၵာဆံပင္ပံု ညႇပ္မွ လွတာ မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဘာပံုပဲ ညႇပ္ညႇပ္ လွျပီးသားေတြပဲ ဟုတ္လား"

ထိုသို႔ေျပာျပီး သူ႔စိတ္တိုင္းက် ေရွ႕ဆံပင္ ေရွ႕ခ်အတိ၊ ေနာက္ဆံပင္ နားရြက္ေအာက္သာသာ ျဖစ္ေသာ ဆာမူ႐ုိင္းပံုစံကိုသာ အျမဲ ညႇပ္ေပးတတ္ပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ ညီအစ္မမွာလည္း ဆံပင္ညႇပ္ေတာ့မည္ဆိုတိုင္း "ေဖေဖ စႏၵာပံု ညႇပ္ေပးေနာ္"လို႔ ပူဆာျမဲ။ ေဖေဖကလည္း ကြၽန္မတို႔ကို ေက်နပ္ေအာင္ ႏွစ္သိမ့္ျပီး ဆာမူ႐ုိင္း ဆံပင္ပံု ညႇပ္ေပးျမဲပင္။

**************

ကြၽန္မတို႔ ေဖေဖဟာ သားသမီးေတြအေပၚ အႏြံတာခံႏိုင္လြန္းသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ ရွိတဲ့ အနက္ ကြၽန္မတစ္ေယာက္သာ ငယ္စဥ္က အလြန္ခ်ဴခ်ာပါတယ္။ ကြၽန္မတို႔ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္တြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုၾကီးႏွင့္ညီမေလးက အတူ ေဆာ့ကစားေလ့ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ကစားနည္း မ်ားမွာလည္း စစ္တိုက္တမ္း၊ သိုင္းခ်တမ္း၊ တိုင္ဦးတမ္း၊ ေဘာလံုးကန္တမ္း စသည္ျဖင့္ အၾကမ္း ပတမ္း ေဆာ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ရာ ေပ်ာ့တိေပ်ာ့ဖတ္ျဖစ္ေသာ ကြၽန္မမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေငါင္းစင္း စင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ သူမ်ားေတြ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားသလို အတူကစားခ်င္ေသာ္လည္း ထိုစဥ္က ကြၽန္မမွာ ရင္က်ပ္ ေရာဂါရွိသျဖင့္ အေမာအပန္း မခံႏိုင္ပါ။ ဒါ့အျပင္ ကြၽန္မက ေဖေဖ၊ ေမေမတို႔နဲ႔ အတူအိပ္သူမို႔ ညဘက္ ကြၽန္မ ေခ်ာင္းေတြ ဆက္တိုက္ဆိုးျပီး ရင္က်ပ္ေနျပီဆို ေဖေဖနဲ႔ေမေမမွာ အိပ္ေရးပ်က္ၾက ရပါတယ္။

ကြၽန္မကလည္း အေတာ္ ေခါင္းမာပါတယ္။ အခ်ဳိေတြ မစားဖို႔ ေမေမက မွာထားေပမဲ့ ေမေမ့ကြယ္ရာက်ရင္ ၀ယ္ထားတဲ့ ေျမပဲယို၊ ထန္းလ်က္၊ အုန္းယိုေတြ ထည့္ထားတဲ့ ပုလင္းကို ဖြင့္ျပီး ယူယူစားတတ္တယ္။ အဲဒီလို အစား ေသာင္းက်န္းလို႔ ရင္က်ပ္ေနျပီဆို ေမေမက က႐ုဏာေဒါေသာနဲ႔ ဆူပူတတ္ေပမဲ့ ေဖေဖကေတာ့ ဘာမွ မေျပာပါ။ ကြၽန္မရဲ႕ဘြားဘြား (ေမေမ့ရဲ႕အေမ) ေျပာတဲ့အတိုင္း ျခံထဲက ရဲယိုရြက္ေတြ သြားခူး လာျပီး ေရစင္စင္ေဆးကာ ဆံုသန္႔သန္႔မွာ ထည့္ေထာင္းပါေတာ့တယ္။ ရလာေသာ ရဲယိုရြက္အဖတ္ မ်ားကို ေရေႏြး ၾကမ္းပန္းကန္လံုးတြင္ ညႇစ္ထည့္ျပီး ထိုရဲယိုရြက္သတၳဳရည္ကို ဆားအနည္းငယ္ခတ္ကာ ကြၽန္မကို လာတိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ကြၽန္မမွာ ရဲယိုရြက္နံ႔က ေအာ္ဂလီဆန္လွတဲ့အျပင္ ခါးသက္တဲ့ အရသာေၾကာင့္ မေသာက္ခ်င္ေပမဲ့ ေဖေဖက ေခ်ာ့ေမာ့ျပီး မရ,ရေအာင္ ေသာက္ခိုင္းပါတယ္။ လည္ေခ်ာင္း ၀မွာ ခါးသက္သက္ ငန္တူးတူး ခံစားလိုက္ရျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေဖေဖက သၾကားအနည္းငယ္ စားခိုင္းပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ပဲ ကြၽန္မ ညဘက္ရင္က်ပ္တိုင္း ေဖေဖက မျငီးမျငဴ ရဲယိုရြက္ကို အျမဲ ေထာင္းတိုက္ခဲ့ပါ တယ္။ ေဖေဖ့ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကြၽန္မ ဒီအသက္အရြယ္ ေရာက္တဲ့အထိ ရင္က်ပ္ေရာဂါကို မခံစားရေတာ့ ပါဘူး။

 တစ္ခါကလည္း ေဖေဖက စက္ဘီးနင္းျပီး ကြၽန္မက ေရွ႕က ဘားတန္းမွာထိုင္၊ ညီမေလးက ေနာက္က ထိုင္ခံုမွာထိုင္ျပီး ေဖေဖ့ဘက္က အဘိုးအဘြားေတြအိမ္ သြားလည္ၾကပါတယ္။ ကြၽန္မကို စက္ဘီးေပၚ တင္ ေပးကတည္းက ေဖေဖက စက္ဘီးလက္ကိုင္မွာ ကြၽန္မလက္ကို ကိုင္ေစျပီး -

"သမီး၊ ဒီသံလိုင္းႏွစ္ခုကို ပူးျပီး ကိုင္ေနာ္။ အဲဒီလိုင္းႏွစ္ခုထဲ လက္မထည့္မိေစနဲ႔၊ လက္ညႇပ္တတ္တယ္"

လို႔ မွာပါတယ္။ ေနာက္ သားအဖသံုးေယာက္ စက္ဘီးစီးလာၾကရင္း ကုန္းဆင္းတစ္ခုကိုအေရာက္မွာ ကြၽန္မ လက္က ဘယ္လိုက ဘယ္လိုျဖစ္ျပီး စက္ဘီးလက္ကိုင္နဲ႔ ဘရိတ္ၾကိဳးထည့္ထားတဲ့ သံပိုက္လိုင္းနဲ႔ ၾကား ေရာက္သြားမွန္း မသိလိုက္ပါဘူး။ ေဖေဖက စက္ဘီးကို အရွိန္ေလၽွာ႔ဖို႔ ဘရိတ္ဆြဲလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္မလက္ကို ညႇပ္မိသြားပါတယ္။ နာလြန္းလို႔ ကြၽန္မ ေအာ္ငိုပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါ ေဖေဖက စက္ဘီးေပၚက ကမန္းကတန္းဆင္းျပီး ကြၽန္မလက္ကို စက္ဘီးလက္ကိုင္ၾကားက ဆြဲထုတ္ပါတယ္။ ဆြဲ ထုတ္လိုက္တဲ့ ကြၽန္မရဲ႕လက္ခလယ္နဲ႔ လက္ညႇိဳးေလးႏွစ္ေခ်ာင္းမွာ လက္သည္းထိပ္ဖ်ားေလးမ်ား ျဖဴေဖ်ာ့ ကာ ခ်ဳိင့္ေနျပီး ေသြးမရွိတာ့သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေဖေဖက ကြၽန္မ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို အာခံတြင္း မွာ ထည့္ငံုရင္း အာေငြ႕ ေပးပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕လက္ကိုင္ပ၀ါနဲ႔ ၾကပ္ထုပ္ထိုးေပးပါတယ္။ ခဏေန လို႔ ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားမွာ နီရဲေနတာကလြဲျပီး ခ်ဳိင့္ေနတဲ့ဒဏ္ရာ မက်န္ေတာ့ ပါဘူး။ နာတာလည္း ေတာ္ေတာ္သက္သာသြားပါတယ္။ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ဖခင္မ်ဳိးဆိုရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာ ထားလ်က္နဲ႔ ျဖစ္ရမလားဆိုျပီး ႐ုတ္တရက္ စိတ္တိုျပီး ဆူပူမိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္မ ေဖေဖကေတာ့ သားသမီးေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ ဆူပူေလ့ မရွိသူျဖစ္တာေၾကာင့္ စိတ္မတိုတဲ့အျပင္ စိုးရိမ္တၾကီး ျဖစ္သြား ရရွာပါတယ္။

********

ေဖေဖနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္တရေတြကေတာ့ ကြၽန္မဘ၀မွာ အမ်ားၾကီးပါ။ အဲဒီထဲက မွတ္မိေနတဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ေလးတခ်ဳိ႕ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခါေတာ့ ႐ံုးအားရက္တစ္ရက္မွာ ေဖေဖ့ရဲ႕ စီစဥ္မႈနဲ႔ တစ္မိသားစု လံုး ႐ုပ္ရွင္သြားၾကည့္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ႐ုပ္ရွင္ကားကို ေဖေဖ ၾကည့္ခ်င္ေနတာ ၾကာပါျပီ။ မိသားစုနဲ႔အတူ ၾကည့္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားလို႔သာ ႐ံုးပိတ္ရက္ကို ေရြးျပီး ၾကည့္ဖို႔ စီစဥ္ထားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖဟာ ကြၽန္မ ဂဂ်ီဂေဂ်ာင္က်လို႔ သူၾကည့္ခ်င္တဲ့႐ုပ္ရွင္ မျပီးေသးဘဲ တစ္၀က္တစ္ပ်က္နဲ႔ အိမ္ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ တစ္ခါ ကလည္း ကြၽန္မတို႔ျမိဳ႕က အထင္ကရ ဘုရားပြဲေတာ္ရက္မွာ ကြၽန္မတို႔ေမာင္ႏွမေတြကို ဘုရားလိုက္ပို႔ေပး မယ္လို႔ေျပာျပီး အလုပ္မ်ားေနလို႔ အခ်ိန္မီ လိုက္မပို႔ျဖစ္တဲ့ ေဖေဖဟာ အလုပ္ျပီးလို႔ ညကိုးနာရီေက်ာ္ အိမ္ျပန္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနျပီျဖစ္တဲ့ ကြၽန္မတို႔ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ကို ႏိႈးျပီး မ်က္ႏွာ သစ္ေပး၊ ၀ယ္လာတဲ့ အက်ႌအသစ္ေတြ ၀တ္ေပးျပီး ညၾကီးမင္းၾကီး ဘုရားပြဲလိုက္ပို႔ေပးပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ရက္မွာေတာ့ ဘုရားပြဲကို ညေနေစာင္းကတည္းက လိုက္ပို႔ေပးျပီး ကြၽန္မတို႔ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ တုတ္ထိုး႐ုပ္၊ မ်က္လွည့္၊ ဆက္ကပ္ အစရွိသျဖင့္ ကြၽန္မတို႔ မျငီးေငြ႕မခ်င္း တစ္႐ံုျပီးတစ္႐ံု လိုက္ျပပါတယ္။ ဘုရားပြဲမွာ ကြၽန္မတို႔ ေမာင္ႏွမေတြ လိုခ်င္သမၽွ၊ ေတြ႕ရာလက္ညႇိဳးထိုးျပီး ပူဆာသမၽွ ၀ယ္ေပးျပီး အိမ္အျပန္မွာေတာ့ ၀ယ္လာတဲ့ ပစၥည္းေတြ တနင့္တပိုးနဲ႔အတူ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ညီမေလးကို ခ်ီပိုးျပီး ျပန္လာခဲ့ၾကတာကိုလည္း မွတ္မိေနပါတယ္။


အဲဒီလို သားသမီးေတြအေပၚ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ေဖေဖဟာ ကြၽန္မ စတုတၳတန္း စာေမးပြဲ အျပီးမွာ ႐ုတ္တရက္ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ ကြယ္လြန္စဥ္က ေဖေဖ့အသက္က ၃၆ ႏွစ္သာ ရွိပါေသး တယ္။ ေရကူးေရငုပ္ ကြၽမ္းက်င္တဲ့ေဖေဖဟာ သူတာ၀န္ထမ္းေဆာင္တဲ့ သေဘၤာထြက္ခါနီးမွာ ငါးဖမ္း တဲ့ ေဖာ့သီး ေရထဲက်လို႔ ဆင္းဆယ္ရာမွ ေရေပၚသို႔ ျပန္ေပၚမလာေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္မေမေမနဲ႔ တကြ ေဆြမ်ဳိးေတြအားလံုး ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိသမၽွ နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုသံုးျပီး ရက္ရွည္လမ်ား ရွာေဖြခဲ့ပါေသာ္ လည္း ေဖေဖ့ရဲ႕ ႐ုပ္ကလာပ္ကို မေတြ႕ရွိခဲ့ၾကပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖကြယ္လြန္သြားျပီဆိုတဲ့ ျဖစ္ရပ္ဟာ မွန္- မမွန္ဆိုတာ ကြၽန္မ ခုခ်ိန္ထိ မယံုရဲ ျဖစ္ေနရဆဲပါ။ ေဖေဖ ကြယ္လြန္သြားျပီဆိုတာ ကြၽန္မမ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ေသခ်ာ မေတြ႕ရသေရြ႕ (႐ုပ္ရွင္ေတြထဲကလို) တစ္ေနရာရာမွာ၊ ဘ၀တစ္ခုမွာ မွတ္ဉာဏ္ေပ်ာက္ ဆံုးျပီး အသက္ရွင္လ်က္ရွိေနသူ (အတိတ္ေမ့သူ) အျဖစ္နဲ႔ ရွင္သန္ေနမလားလို႔ မ၀ံ့မရဲ ေတြးရင္း မသိစိတ္ က ေန႔စဥ္ ေမၽွာ္လင့္မိေနဆဲပါ။

ကြၽန္မတို႔နဲ႔အတူ ရွိစဥ္တုန္းက ေဖေဖ့ကို မေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့၊ မေျပာရေသးတဲ့ စကားေတြ ကြၽန္မရင္ထဲမွာ အမ်ား ၾကီး ရွိေနပါေသးတယ္။ ေဖေဖကို သတင္းစကားပါးခြင့္ ရခဲ့မယ္ဆို ကြၽန္မတို႔ေမာင္ႏွမေတြကို ခ်စ္ခ်င္ ခင္ခင္ ေနတတ္ေအာင္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ညႇာတာ ေဖးမတတ္ေအာင္၊ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္၊  ႐ုိးသားတဲ့သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္၊ စာၾကိဳးစားတတ္ေအာင္ ဆံုးမ သြန္သင္ေပးခဲ့တဲ့ ေဖေဖ့ကို ကြၽန္မတို႔တေတြ အျမဲ ေလးစား႐ုိက်ဳိး ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလ်က္ ရွိေနဆဲပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကြၽန္မကို ေတာင္းေသာ ဆုတစ္ခုသာ ျပည့္၀ခြင့္ရွိမယ္ဆိုရင္ ေဖေဖနဲ႔ ဘ၀တစ္သက္တာလံုး သက္တမ္းေစ့ မိသားစု အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနထိုင္သြားႏိုင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ဆုနဲ႔ ျပည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ခုခ်ိန္ မွာ ေျပာဖို႔ အရမ္း ေနာက္က်သြားျပီလား မသိႏိုင္တဲ့၊ ေျပာခြင့္မရလိုက္တဲ့ ဒီစကားေလးတစ္ခြန္းကို ေဖေဖ ၾကားႏိုင္၊ သိႏိုင္မယ္ဆို ရင္ပြင့္ထြက္သြားေအာင္ အက်ယ္ၾကီး ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။

" ေဖေဖ့ကို သိပ္ခ်စ္ပါတယ္၊ ေနာက္ျပီး သမီးတို႔ကို အျငိဳအျငင္ မရွိ၊ အေကာင္းဆံုး ေကြၽးေမြးျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ ေဖေဖ"



ျမ၀တီေဇာ္







Thursday, June 7, 2012

ရင္ရိပ္စြန္႔သူသို႔

လူ႔ေလာကမွာ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရွင္သန္ႏိုင္ဖို႔ ပထမဆံုး လိုအပ္ခ်က္က မိဘျဖစ္ပါတယ္။ မိဘမရွိဘဲနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ အသက္ရွင္သန္လာဖို႔ဆိုတာ လြယ္ကူတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ ထိုသူရဲ႕ ကုသိုလ္ကံ အက်ဳိး ဆက္အေလ်ာက္ မိမိကို ေမြးဖြားလာမယ့္ မိဘကို ပိုင္ဆိုင္ၾကရပါတယ္။ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ ေမြးရာပါ ကုသိုလ္ကံ ကိုယ္စီ ပါလာၾကျပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိး ခံစား ရမွာျဖစ္ျပီး မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ရင္ေတာ့ မေကာင္းက်ဳိးသာ ျပန္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ မိဘအေပၚ မေကာင္းေသာ အမႈကို ျပဳခဲ့တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူရဲ႕ ဘ၀ဟာ ဘယ္လိုမွ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာနဲ႔ ျပည့္စံုႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

မိဘဆိုတာ စုန္ေရနဲ႔တူတယ္လို႔ ဆို႐ုိးစကား ျပဳၾကပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ မိဘဆိုတာ သားသမီးအတြက္ ဆိုရင္ အ႐ုိးေၾကေၾက၊ အေရခန္းခန္း သားသမီးေတြ ျပည့္စံုဖို႔၊ တင့္ေတာင္းတင့္တယ္ရွိဖို႔၊ လူတန္းေစ့ ေနထိုင္ စားေသာက္ႏိုင္ဖို႔ မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္၊ မျငီးမျငဴ ရွာေဖြေကြၽးေမြး ျပဳစုၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ သာ မစားရရင္ ေနပါေစ၊ သားသမီးေတြ ၀မ္း၀တာျမင္႐ံုနဲ႔ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ ပီတိျဖစ္ေနၾကရသူမ်ား ျဖစ္ပါ တယ္။ အထူးသျဖင့္ မိခင္တိုင္းဟာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္စဥ္က စလို႔ ကိုယ့္ရင္ေသြးအတြက္ စုေဆာင္းရ၊ ေခြၽတာ ရ၊ အေနအထိုင္ ဆင္ျခင္ရနဲ႔ တယုတယ ဂ႐ုစိုက္ၾကသလို ေမြးလာတဲ့အခါမွာလည္း  ရင္ေသြးေလးကို မွက္ ၊ ျခင္၊ ယင္ မသန္းရေအာင္ ေန႔မအိပ္၊ ညမအိပ္ ေစာင့္ေရွာက္ ျပဳစုေပးၾကျပန္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အရြယ္ ေလး ရလာလို႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ပညာတတ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ဆံုးမသြန္သင္ ပဲ့ျပင္လို႔ ဘ၀လမ္းကို တည့္မတ္စြာ ေလၽွာက္လွမ္းႏိုင္ေအာင္ လမ္းညႊန္ျပသေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လည္း "လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထိုက္စြာ၊ ဗုဗၺာစရိယ၊ မိႏွင့္ဘ" လို႔ ဆို႐ုိး ျပဳခဲ့ၾကတာပါ။

ဒီလို မိဘေတြဘက္က သားသမီးေတြအေပၚ ၀တၱရားေက်႐ံုမက ေမတၱာေစတနာ က႐ုဏာ စမ္းေရေတြ အျမဲမျပတ္ တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနသေလာက္ သူတို႔ခမ်ာ သားသမီးမ်ားအေပၚ အက်ဳိးအျမတ္ ရေကာင္းေစ ဆိုတဲ့ စိတ္ဆႏၵနဲ႔ ျပဳခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြ တစ္ခုမွ မပါ၀င္ခဲ့ရွာပါဘူး။ ေမြးထားတဲ့ သားသမီးေတြက မိဘအေပၚ တတ္သိလိမၼာတဲ့အခါ မိဘတို႔ ရင္မွာ ဖရဏာပီတိ ဂြမ္းဆီထိသလို တစိမ့္စိမ့္ ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့ၾကရပါတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ မိဘအေပၚ အေတြးမွား၊ အထင္မွား၊ အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္တဲ့ သားသမီးေတြလည္း လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ အခ်ဳိ႕အ၀က္ ရွိေနၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵေတြကို ျပည့္မီေအာင္ မျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္တဲ့ မိဘအေပၚ ရန္သူသဖြယ္ ရန္စြယ္ေငါေငါနဲ႔ တံု႔ျပန္ဆက္ဆံတာ ခံရတဲ့အခါ ေမြးထုတ္ထားတဲ့ မိဘေတြခမ်ာ ကြယ္ရာမွာ မ်က္ရည္သုတ္လို႔ ရင္ကြဲနာက်ရရွာပါတယ္။

သားသမီးရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵကို ျပည့္မီေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔လည္း မတတ္ႏိုင္၊ သားသမီးရဲ႕ အထင္အျမင္ လြဲမွား စြပ္စြဲမႈမ်ဳိးစံုကိုလည္း ခါးစည္းခံရင္း လူ႔ေလာကအလယ္မွာ မ်က္ႏွာငယ္စြာနဲ႔ အားတင္း ရပ္တည္ေနရ တဲ့ မိဘေတြရဲ႕ ရင္မွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းေနရွာမလဲဆိုတာ တခ်ဳိ႕ေသာ သားဆိုး၊ သမီး ဆိုးေတြကို ေတြ႔ျမင္ ၾကားသိေစခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ဘ၀ ေနေပ်ာ္ဖို႔အတြက္ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနတဲ့ မိဘ ေတြကို ေသလူစာရင္းသြင္းတဲ့၊ ႐ုိးသားၾကိဳးစားတဲ့ မိဘက ေမြးဖြားလာပါလ်က္နဲ႔ မိဘဂုဏ္ကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သားသမီးဆိုးေတြလည္း ဒီလူ႔ေလာကမွာ ရွိေနတာကို ရင္နာစြာနဲ႔ အံ့ၾသတၾကီး ေတြ႔ၾကံဳခဲ့ရဖူးပါတယ္။

မိဘရင္က ထြက္သြားျပီးကတည္းက တစ္ေခါက္တစ္ခါမွ ျပန္၀င္လာေဖာ္ မရတဲ့၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ မိဘနဲ႔ ပတ္ သက္တဲ့သူမွန္သမၽွ အဆက္အသြယ္ ျဖတ္ေတာက္ပစ္ခဲ့တဲ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သားသမီးမိုက္ကေတာ့ သူ႔စိတ္ၾကိဳက္ ဖန္တီးထားတဲ့ ဘ၀တစ္ခုမွာ တစ္သက္လံုး ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ေမြ႕စြာ ေနႏိုင္ပါရဲ႕လားဆိုတာ သိခ်င္မိပါတယ္။ ဒီသားသမီးတစ္ေယာက္ကို ေမြးရင္ အသက္ဆံုးရံႈးေကာင္း ဆံုးရံႈးသြားႏိုင္မယ္မွန္း သိလ်က္ နဲ႔ မိဘတို႔ရဲ႕ အတုမရွိတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ အသက္နဲ႔ရင္းျပီး ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ သားသမီးကေတာ့ ေမြးမိခင္၊ ေမြးဖခင္ကို ဘယ္လိုစိတ္ဓာတ္ အင္အားမ်ဳိးနဲ႔ စိမ္းျပတ္ရက္စက္ ေမ့ေဖ်ာက္ေနႏိုင္ရက္သလဲဆိုတာကို လည္း အံ့ၾသျခင္းၾကီးစြာ နားမလည္ႏိုင္ ျဖစ္ရပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲ မိဘတို႔ရင္ကို ခြဲျပီး ဘ၀သစ္မွာ ရွင္သန္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနပါေစ၊ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ မိဘရဲ႕ေမတၱာ ကို တန္ျပန္ခံစားရဦးမွာပါ။ အတံု႔အလွည့္ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း ကိုယ္တိုင္ မိဘေနရာေရာက္လာတဲ့အခါမွ သာ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြအတြက္ ပူေဆြးေသာက ေနာင္တရ မေနဖို႔ေတာ့ သတိထားရမွာပါ။ မိဘ ဆိုတာ အစားမရပါဘူး။ မိဘဆိုတာ တစ္ဘ၀မွာ တစ္ခါပဲ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ခြင့္ ရွိတာပါ။ အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ မိဘအနား မေနရေသာ္ျငားလည္း အခ်ိန္ရွိသမၽွ သားသမီးအသံကို ေမၽွာ္ေနတဲ့ မိဘေတြ  အမ်ား အျပား ရွိေနတယ္ဆိုတာ သားသမီးေတြအားလံုး သတိထားမိဖို႔ လိုပါတယ္။

စြန္႔ခြာသြားတဲ့ သားသမီးကို ရင္ထဲက တိတ္တခိုး ေမၽွာ္လင့္ရင္း၊ တစ္ေယာက္ခံစားေနရတာကို တစ္ေယာက္ က မသိမျမင္ေယာင္ျပဳရင္း၊ ညအိပ္ခ်ိန္တိုင္း သားသမီးရဲ႕ဓာတ္ပံုကို ရင္မွာ ကြယ္၀ွက္အပ္လို႔ ေမတၱာပို႔သ ရင္း ရင္ကြဲနာက်ျပီး မိဘတစ္ေယာက္ေတာ့ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါျပီ။ မိဘရဲ႕ ရင္ရိပ္ကို စြန္႔ခြာသူ တစ္စံုတစ္ ေယာက္ေသာ သားသမီးကေတာ့ တစ္ခုေသာ ဘ၀သစ္မွာ တိတ္ဆိတ္ ေအးစက္စြာ၊ နာက်င္၀မ္းနည္းမႈ မဲ့စြာ၊ သံေယာဇဥ္ ကင္းျပတ္စြာနဲ႔ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္စြာ ေျခရာေဖ်ာက္သြားခဲ့ပါျပီ။

က်န္ရစ္ခဲ့သူ မိဘတစ္ဦးခမ်ာေတာ့ ေသခြဲ ခြဲသြားသူနဲ႔ ရွင္ကြဲ ခြဲသြားသူ ႏွစ္ဦးအတြက္ ေသာကေတြကို ရင္နဲ႔မဆံ့ေအာင္ အံၾကိတ္ခံစားရင္း သူတတ္ႏိုုင္သေလာက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳေပးေနတယ္ဆိုတာ တစ္စံု တစ္ေယာက္ေသာ သားသမီး ျမင္ႏိုင္၊ သိႏိုင္၊ ၾကားႏိုင္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီး ဒီစာကို ေရးသားပါတယ္။


ျမ၀တီေဇာ္


(ယခု စာစုမွာ ကာယကံရွင္ကို အဓိက ရည္ရြယ္ျပီး ေရးျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တိုက္ဆိုင္မႈရွိသူမ်ား ခြင့္လႊတ္ ၾကပါ။)